Hva med lokale organiske søkeresultater? Etter å ha analysert atferden til brukere over billioner av søk, fant Google ut at folk som søker etter bestemte typer virksomheter, trengte resultater fra lokalområdet sitt. Dette er grunnen til at Googles lokale søkealgoritme inkluderer en nærhetsfaktor, som er en fancy måte å si at Google tar hensyn til din posisjon når du søker etter et lokalt søkeord (en lokal forespørsel). Dette skjer selv når søkeren ikke inkluderer et bynavn eller «nær meg» i søket.
For eksempel, hvis du er på jobb og ønsker å få en pizza levert til lunsj, viser google «pizza levering» en liste over steder i nærheten av kontoret ditt i den lokale SERPS
Men hvis du prøver det samme søket hjemme, vil du få et helt annet sett med resultater. Dette er fornuftig, med tanke på at du trenger en pizza levert fra et sted i nærheten.
Lokalt søk har eksistert i årevis, men det var begrenset fordi folk bare brukte stasjonære datamaskiner. Men med den nylige veksten av mobil internettilgang har mobilsøk eksplodert, så lokal SEO har blitt enormt viktig for suksessen til enhver bedrift som tilbyr lokale produkter eller tjenester og lokale markedsførere. Qunst Media vet hvordan!
Hva betyr dette for søkeingeniører? Mens den lokale kartpakken vises i Googles standard organiske søkeoppføringer, driver separate algoritmer de viktigste Google-søkeresultatene for lokale rangeringer og lokale kartpakker. Som lokal bedrift har du muligheten til å vises både i de organiske søkeresultatene og den lokale kartpakken samtidig.
Hvis du er ny på å markedsføre virksomheten din på nett, er en av hovedutfordringene å vite hva du bør fokusere på for å gjøre innsatsen så effektiv som mulig.
På denne måten kan bedriften din vises høyere på resultatsiden, noe som kan føre til at flere potensielle kunder finner bedriften din. Det er mange faktorer som påvirker synligheten din i disse søkene, men husk at lokalt søk fortsetter å vokse og endre seg. Kontakt oss for et pristilbud eller en hyggelig prat om din nettside.